Eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roeland Lenten - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roeland Lenten - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Roeland Lenten

Blijf op de hoogte en volg Roeland

23 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia
Helaas sneuvelde mijn originele reisverslag en was ik genoodzaakt om dit alternatief te bedenken.
Geniet ervan;)
Daar zit ik dan 8500km verder op in het snikhete Curacao. Wat had ik een half jaar geleden nooit kunnen bedenken dat ik hier zou zitten.. Het is allemaal snel gegaan heel snel gegaan. De tijd in het ziekenhuis is erg snel gegaan.
Het afscheid was kort maar hevig, het is moeilijk te beseffen dat je dierbaren zover zitten en je niet even snel langs kan gaan voor een bakkie of een babbeltje. Nu moeten we het doen met Skype, facetime en de email.. Het maakt het voor mij er niet makkelijker op, maar het is te doen. Nadat mijn moeder en Marloes me hadden uitgezwaaid begon voor mij de toch, dat verrassend snel ging door Douane hier. Voor dat ik het weet zat ik bij de Gate te wachten op het vliegtuig…
Toen ik aankwam op Curaçao omarmde de hitte mij direct, ik had in het vliegtuig het zweet al op me rug staan van de beklampende stoelen namelijk. Ik ben blij dat ik lange benenplek gekozen heb, voor mij zou het anders echt 9,5 uur afzien zijn geweest. Wat mij wel erg opviel is de uitmuntende service aan boord, de heerlijke maaltijden in combinatie met de vele drankjes die aangeboden werden deed mij soms vergeten dat het net een blik met sardientjes is…
Bij aankomst op Hato, moest ik nog ruim 1,5 uur wachten voordat ik door customs heen kon en dit avontuur kon beginnen.
Stagehuis:
Ik zal daar kort maar krachtig over zijn, het is niet mijn ding: 10 studenten die bij elkaar gedropt zijn die het maar moeten zien te redden met elkaar. De kamer is klein en donker, ik ben al in conclaaf met de huisbaas maar die wil me helaas niet tegemoet komen in het feit dat ik daar weg wil.

Gelukkig heb ik een uitlaatklep en dat heet Stage:
Wat is dit een bijzonder initiatief: Hospice Arco Cavent.. Ik kan me ei gelukkig goed kwijt en het niveau is hoger dan dat ik verwacht had van een Curaçaose Hospice, je kan echt merken dat dit gerund en geleid word door Nederlanders. Kwaliteit van zorg is dermate hoog, het feit dat jij een aandeel kan hebben in de laatste levensfase en daar ook een invulling aan kan geven is erg bijzonder.
Het is nu vrijdag de 22e, het weekend staat voor de deur. Morgen mag ik 5 dagen logeren in een huis van een collega, super fijn en lekker weg uit mijn hokje. Het zit er dik in dat ik volgende week verhuis naar een andere eigen appartementje, ook weer via een super aardige collega geregeld.
Ik kijk erg uit naar aankomende tijd, volgende week nog een week stage en daarna komt Daniel al weer langs. Kijk alweer uit om een bekende te zien en leuke dingen te gaan doen samen. Het eiland is super prachtig en sta ook te popelen dit weekend om het eiland te gaan verkennen.

Als jullie meer van mij willen weten of eventueel willen skypen dan kan dat altijd…

Liefs Roeland

  • 23 April 2016 - 15:12

    Jasper:

    Leuk! Regel jij dat nieuwe huis maar even, dat komt vast goed. Hier mis je: Regen, kou, en eventueel zelfs sneeuw. Dat je het ff weet.
    Mijn nieuwtje: Ik loop aankomende tien weken stage bij de thuiszorg. Whoop whoop!

    Veel plezier!

  • 23 April 2016 - 16:57

    Sabrina:

    Super je eerste ervaringen ook te mogen delen idd je mist hier niets zoals jasper al zegt . Ik kijk uit naar je volgende blog en natuur meer foto's en filmpjes van het eiland. ... Succes met het vinden van een nieuwe appartement.



    Groetjes sabrina

  • 25 April 2016 - 10:57

    Janna:

    geniet ervan!!!

  • 25 April 2016 - 19:13

    Gerda:

    Hoi ome Roeland

    Hoe is het ??
    Veel plezier daar en geniet ervan

  • 28 April 2016 - 10:39

    Willeke Domburg:

    Hoi Roeland

    geniet ervan ondanks je 1e teleurstelling van je te kleine kamer, ik hoop dat je de komende tijd heel veel ga genieten van je stage en je verblijf daar :)

    Groetjes Willeke Domburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roeland

Voor mijn stage verpleegkundige ga ik de super vette uitdaging aan om 13 weken op Curaçao stage te lopen. Dit doe ik in een hospice, waar voornamelijk terminale patiënten worden verpleegd.

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 2416

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 16 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: